Klachtenregeling

Klachtenregeling

Klachtenregeling van Fysiotherpie Midden-Drenthe

Binnen onze fysiotherapiepraktijk wordt geprobeerd om zo optimaal mogelijk kwaliteit te bieden aan de patiënt. Mocht u desondanks een klacht hebben met betrekking tot uw behandeling binnen onze fysiotherapiepraktijk, dan kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling.

De klachtenregeling bestaat uit de volgende vier opties:
  1. Overleg met uw behandelend fysiotherapeut
  2. Overleg met de leidinggevenden van uw behandelend fysiotherapeut
  3. Een schriftelijke (anonieme) klacht indienen
  4. De klachtenregeling van het KNGF

1. Overleg met de behandelend fysiotherapeut

Ben je onder behandeling bij een van onze fysiotherapeuten en heb je een klacht over de behandeling of de praktijk? Dan kun je dit melden bij de behandelend fysiotherapeut. Als de klacht over de fysiotherapeut gaat, dan heeft deze werkwijze de voorkeur. Wij streven naar een goede communicatie tussen behandelaar en cliënt en geloven dat dit de beste manier is om samen tot een oplossing te komen.

2. Overleg met de leidinggevenden van de behandelend fysiotherapeut

Als je een klacht hebt die naar jouw mening niet goed is opgelost door de behandelend fysiotherapeut, dan kun je contact opnemen met zijn/haar leidinggevenden. We bieden de mogelijkheid om een gesprek aan te vragen, eventueel samen met de behandelend fysiotherapeut. In het gesprek zoeken we gezamenlijk naar een oplossing waar iedereen tevreden over is. Van de uitkomsten van dit gesprek wordt een verslag geschreven, die beide partijen ondertekenen. Indien nodig kan er op basis van deze klacht een traject worden gestart om herhaling van het probleem in de toekomst te voorkomen.

3. Een schriftelijke (anonieme) klacht indienen

Het is mogelijk om schriftelijk (eventueel anoniem) een klacht in te dienen. Dit kun je doen door de klacht per post of mail aan ons kenbaar te maken. Wanneer je gebruikmaakt van deze mogelijkheid, verzoeken wij je om in de brief het volgende aan te geven:
  • De precieze omschrijving van de klacht, waar ben je ontevreden over?
  • Welke verbetering zou je willen aandragen om de klacht in de toekomst te voorkomen?
  • Eventueel de naam van de persoon waar de klacht over gaat

4. De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie

Wanneer de bovenstaande drie opties niet hebben geholpen om je klacht op te lossen, dan kun je de klacht laten afhandelen door de beroepsvereniging voor fysiotherapeuten: het KNGF. Op www.defysiotherapeut.com kun je meer lezen over de procedure. Je kunt het ook vinden in de KNGF patiëntenfolder “Als u een klacht heeft over uw fysiotherapeut”.